Parship Dating voor serieuze singles

De datingsite Parship richt zich op de doelgroep serieuze daters, en is één van de bekende datingsites die gebruik maken van een persoonlijkheidstest. De site vermeldt op hun website dat ze een succeskans van 38% hebben. Het merendeel van de leden is hoger opgeleid, maar dit is geen vereiste om lid te worden van deze datingsite. Bezoek de website van Parship

parship logoHet serieuze karakter van deze relatiesite wordt duidelijk uit de volgende cijfers: 75% van het ledenbestand is hoger opgeleid, en 87% van de leden is ouder dan 30 jaar. In vergelijking met veel andere datingsites mag deze doelgroep daarmee gerust “serieus” genoemd worden. Ook de wetenschappelijke test maakt deze site voor daters met minder oprechte bedoelingen een stuk minder interessant, zo blijkt uit onze ervaringen. Parship.nl is één van de twaalf genomineerden voor Website van het Jaar 2015 in de categorie Dating.

Het is echter niet alleen maar hosanna: we krijgen ook veel klachten binnen over Parship (zie onder), met name over opzeggen. Ook wordt er vaak ten onrechte geld afgeschreven, zo lezen we in de ervaringen.

Aanmelden en registratieprocedure

profiel paginaHet registreren bij Parship is gratis. Pas als je later eventueel besluit een volledig abonnement te nemen moet je betalen. Het aanmelden gaat als volgt: je gaat naar de site en vult in of je een man of vrouw bent, en naar welk geslacht je op zoek bent. Je geeft je e-mailadres op en verzint een veilig wachtwoord waarmee je voortaan in gaat loggen.

In de inbox van je e-mailaccount vind je een welkomstboodschap van je nieuwe datingsite, met daarin onder andere je persoonlijke Parship-code en klantenservice wachtwoord. Let op: soms zit dit mailtje in je spamfilter; dit is bijvoorbeeld bij Hotmail het geval. De e-mail heb je nog niet nodig, eerst word je op de site uitgenodigd je persoonlijke profiel samen te stellen. Klik links op het plaatje voor een voorbeeldvraag.

De persoonlijkheidstest

persoonlijkheidstestHet eerste deel van de wetenschappelijke persoonlijkheidstest (ontwikkeld door psycholoog H. Schmale) bestaat uit een aantal vragen over wat uw persoonlijke voorkeuren zijn, en hoe u in relaties staat. Daarna volgt er een serie van telkens twee afbeeldingen waar je er intuïtief één van moet kiezen.

Bij alle voorgelegde vragen word je geacht zo spontaan mogelijk te reageren; bij sommige onderwerpen is het mogelijk meerdere antwoorden te geven. Het invullen van de vragenlijst kost je een kwartier tot dertig minuten. Als je de test voltooid hebt word je gevraagd naar enkele persoonlijke gegevens, zoals je geboortedatum, lengte, opleidingsniveau en eventuele kinderen. Vervolgens kun je een foto uploaden en enkele teksten invoeren die jou goed beschrijven.

De foto is voor andere leden alleen wazig zichtbaar, totdat u een lid expliciet toestemming geeft uw foto te bekijken. Hierna krijg je de partnervoorstellen voorgeschoteld die zijn gebaseerd op jouw persoonlijke test. In ons geval rolden er 92 potentiële partners uit het systeem.

De Parship overzichtspagina

overzichtspagina datingsiteNu ben je op je persoonlijke Parship-pagina aangekomen, het beginscherm waar je na het inloggen voortaan op zult belanden. Bovenaan zie je vier tabjes waarmee je makkelijk kunt navigeren. Onder het kopje “Mijn Parship” kun je je profiel bijwerken en een interpretatie van je testresultaten lezen. Onder Partnervoorstellen vind je een lijst van alle singles die op basis van de test bij je zouden kunnen passen.

In de lijst worden beroep, leeftijd, regio en lengte weergegeven. Ook zie je een getal dat weergeeft in hoeverre je met deze persoon matcht. Door op een naam te klikken kun je het volledige profiel bekijken. De website navigeert lekker snel en geeft een duidelijk overzicht van de mogelijkheden. Een minpunt is dat foto’s alleen voor betalende leden zichtbaar zijn.

*** Direct naar de website van Parship.nl: klik ***

Foto Website

Parship

Cijfers en kosten Parship

Aantal Leden: 5 miljoen in meerdere landen. Geen exacte NL cijfers bekend. Let op: Parship.nl is een dure datingsite.
Man/Vrouw verhouding: 51% is vrouw. De meeste leden zijn tussen de 30 en 55 jaar oud.
Kosten Parship (betaald abonnement cq full member):
Premium Lidmaatschap:

  • Prijs voor 6 maanden: € 269,40 (gemiddeld € 44,90 per maand)
  • Prijs voor 1 jaar: € 478,80 (gemiddeld € 39,90 per maand)
  • Prijs voor 2 jaar: € 597,60 (gemiddeld € 24,90 per maand)

Check voor de meest actuele tarieven altijd de website. Abonnementen met een duur van korter dan 6 maanden worden momenteel niet aangeboden.

Als u een volledig abonnement wilt kunt u betalen met iDEAL, Paypal of creditcard (Visa, American Express, of Mastercard). Betalen in termijnen is niet mogelijk. Er geldt een opzegtermijn van ten hoogste één maand. Uw lidmaatschap opzeggen kan per post (PARSHIP GmbH – Klantenservice Nederland – Speersort 10 – D-20095 Hamburg – Duitsland) per fax: +49 (0)40 460026164 of u kunt zich afmelden per email: beeindiging@parship.nl

ActiviteitGratis LidmaatschapBetaald Lidmaatschap
Foto's bekijkenjaja
Interesse bericht sturenjaja
Tekst berichten sturenneeja
Reageren op berichtenneeja
Foto(s) plaatsenja (9)ja (9)
Profielen bezoeken / Zoekfunctieja, maar geen lokale zoekfunctieja, zonder beperkingen
Persoonlijkheidstest doenja (korte evaluatie)ja (uitgebreid rapport)
Mobiel daten / Appneeja
Chatbox toegangnvtnvt

Klachten over Parship

Helaas is niet elke dater even gelukkig met Parship. zo blijkt uit reacties op deze en andere dating-vergelijkingssites. Zo blijkt opzeggen en/of gebruik maken van het herroepingsrecht vaak lastig, en wordt er ten onrechte geld afgeschreven. Ook zijn er consumenten die vinden dat er te weinig actieve (betalende) leden op de site aanwezig zijn. Verder wordt er meelding gemaakt van een erg agressief incassobureau. Onderaan in de commentsectie kunt u positieve en negatieve ervaringen lezen.

De Parship TV Reclame

Samen met Lexa en eDarling is Parship een site die flink adverteert op televisie. De laatste commercial kun je hier onder bekijken. Zodra de site andere leuke youtube video’s plaatst zullen we die toevoegen.

Bedrijfs- & Contact Informatie

Adres: Barbara Strozzilaan 201
1083 HN Amsterdam
Tel. +31 (0) 20 – 2402520 (op werkdagen bereikbaar tussen 09:30 – 17:30 uur)
KVK-nummer: 30191262, Parship.nl

Bijzonderheden

  • De persoonlijkheidstest is een wetenschappelijke test die singles op verschillende criteria matcht.
  • Let goed op de opzeggingsprocedure / automatische incasso / automatische verlenging
  • 150 medewerkers en de klantenservice doen er alles aan om het jou als single zo makkelijk mogelijk te maken, en behandelen eventuele klachten. Soms erg traag in klachtbehandeling
  • Profielen worden handmatig op echtheid gecheckt: geen last van bedrog van vervelende fakers dus!
  • Moeite met contacten leggen? Ze bieden coaching per telefoon.
  • Zoeken gaat via een eenvoudig search-systeem.
  • Drie kwart van de leden is hoger opgeleid (HBO, Universitair)
  • 7 van de 8 leden is 30 jaar of ouder; een serieuze doelgroep
  • Je kunt je foto’s eerst wazig weergeven voor andere leden; per lid kun je bepalen hoe scherp zij je foto’s zien.
  • De site geeft tips hoe je scammers (oplichters) kunt herkennen en vermijden.

Parship geeft aan dat 38% van de leden een nieuwe relatie vindt dankzij hun bemiddeling. Het thuiswinkel waarborg zou verder een goede gang van zaken moeten garanderen, maar dit blijkt gezien de reacties twijfelachtig. Dating gerelateerd nieuws en tips vind je op hun actuele weblog. Mobiel daten? Dat kan met hun eigen iPhone App (vooralsnog niet beschikbaar voor Android). Gratis aanmelden bij Parship

Jouw ervaringen met of review over deze datingsite kun je hier onder plaatsen. Dit hoeft geen uitgebreide recensie te zijn, alles wat je kwijt wilt is welkom. Wees bij eventuele klachten graag zo specifiek mogelijk. Via onderstaand sterren-systeem kun je deze site van een rating voorzien.

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
Parship Dating voor serieuze singles, 5.0 out of 10 based on 24 ratings

Reacties

30 Reacties naar “Parship Dating voor serieuze singles”
  1. Mevr.v.Steensel says:

    Een vriendin wees mij op de datingsite PARSHIP. Mijn eerste reactie was negatief omdat ik zelf weinig ervaring heb met internet (50+).
    De website bleek echter vrij eenvoudig en na enkele weken goed rondkijken heb ik mijn Ton ontmoet, eerst via berichtjes kennisgemaakt en later in het echt afgesproken. Voor mij heet het lidmaatschap dus zeker zin gehad, maar kan niet beoordelen hoe deze site is in vergelijking met andere sites van dit soort

  2. Karel29 says:

    Eerst tijd lid geweest van relatieplanet maar merkte dat daar flink wat zogenaamde fakers rondliepen, vrouwen die me naar een duur nummer wilden laten bellen. De tvreclame van Parship kwam op mij over als van een site voor “het betere volk”dus heb het daar geprobeerd. Heb nog geen date gehad maar word in elk geval wel benaderd door echte vrouwe en niet meer door fake sms diensten. We zien wel wat er uit komt, maar voel me hier meer op de plek dan op RP

  3. Sunshine says:

    Dure site, misschien wat beter dan gemiddeld maar de prijs wat mij betreft niet waard. Ben inmiddels ook voorzien van een vriendje, gewoon uit de kroeg oldskool styleee:-)

  4. Vaderthuis says:

    hehe hoop negatieve reacties :) tja mensen t kost n paar centen maar dan heb je ook wat en voor niets gaat de zon op en meer cliches doen recht aan jullie. geen aanval of zo maar ik heb zelf een fijne relatie overgehouden aan deze site, duurde wel driekwart jaar maar goed. Als ik nu terugkijk of t geld het waard was. JA!

  5. vatje says:

    Opgegeven bij Parship voor 3 maanden, maar ze bleven maar geld van mijn rekening halen omdat zij zeiden dat ik me voor 12 maanden had opgegeven…Is nooit te bewijzen dus dat je het termijn van 3 maanden hebt aangevinkt op internet.
    Ik had meteen dat rekeningnummer geblokkeerd voor de automatische incasso (was ook niet terug te boeken), maar dan halen ze het geld eraf via een andere bankrekeningnummer. Dit zegt al genoeg.

  6. Zeer ontevreden says:

    Zeer ontevreden over deze site. Alleen maar gratis profielen, dus als je betalend lid bent heb je er helemaal niets aan. Er staan veel fake profielen op de site, ondanks dat men zegt dat alles wordt gechecked. De klantenservice is te onbeschoft voor woorden. Geldwolven zijn het. Bij Kassa kwamen ze ook al slecht naar voren. Niet in zee gaan met dit veel te dure dating bureau!!

  7. Janneke82 says:

    Mijn ervaring met Parship is uiterst vervelend. Ik had bewijs overlegd van opzeggen (want Parship had net gedaan of de opzegging in de post pardoes was kwijtgeraakt). Men gaf uiteindelijk toe maar toen duurde het nog 10 maanden van valse beloften oa ‘een collega heeft dit in behandeling maar die is er nu niet’- voor men het bedrag van de automatische verlenging had teruggestort. Trekt u zelf uw conclusie, wilt u met dit bedrijf in zee?

  8. Louis says:

    Mijn eigen ervaringen liggen helaas volledig in lijn met de al aanwezige negatieve ervaringen hierboven. De fout ligt altijd bij de klant, ook wanneer je eerder al iets overeengekomen bent samen en je de klantenservice hier op wijst. Heb zelfs volledig onterecht een incasso bureau op m’n dak gehad. Gewoon volhouden, je niet bang laten maken en vragen om bewijs waaruit blijkt waarmee je akkoord gegaan bent. Dat is mij nooit geleverd. Na het sturen van 1 tweet (de openbaarheid opzoeken) werd e.e.a. ineens in een dag opgelost. Echt een aanfluiting de klantenservice van Parship. Ik zou even verder kijken als ik jou was.

  9. Peter says:

    Voordat ik een abonnement heb afgesloten met Parship heb ik de leveringsvoorwaarden goed gelezen. Voor het geval dat ik niet tevreden zou zijn met de site kon ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht. Een recht waarbinnen ik binnen 14 dagen de overeenkomst die is gelosten met Parship kan beëindigen. Goed geregeld dacht ik nog (niet dus).

    Omdat ik niet tevreden was met de site en de foto’s nog steeds geblurd zijn (onherkenbaar gemaakt) heb ik binnen 4 of 5 dagen een mail gestuurd naar Parship en te kennen gegeven dat ik gebruik wil maken van mijn herroepingsrecht. En gelukkig…. dat kon, maar of ik naast mijn reeds betaalde 104,70 euro nog eens 164,40 kon betalen (samen 269,40).

    De redenatie van Parship was dat je niet betaald per maand maar per contact. En (volgens Parship) had ik al 17 contacten gehad en was de rekensom zoals hierboven omschreven.

    Maar na het lezen van de voorwaarden van de site staat hier niets over gemeld. Wel geeft de site aan dat je per maand een bedrag verschuldigd bent en niet per contact.

    Ik heb nu al een aantal mails over en weer gestuurd en wordt er gedreigd met incasso. Voor 5 dagen gebruik willen ze echt (geloof het nog steeds niet) bijna € 270,00 euro ontvangen.

    Dus ga niet in zee met dit bedrijf. Het gaat om geld loskloppen van klanten. Ook al volg je de voorwaarden.

  10. Parship_Slachtoffer says:

    Wordt NOOIT een premium lid, anders wordt je beroofd!

    Op 30 maart 2015 heb ik een 12 maanden premium lidmaatschap bij Parship afgesloten, met de optie van 2 keer betalingen, per 6 maanden. Het 1ste factuur bedraagt € 97.20.
    Het staat duidelijk vermeld op de e-mail bevestiging dat ik een ‘Herroepingsrecht’ had om de lidmaatschap binnen 14 dagen te annuleren. Na een tijdje rondkijken in de website, en een paar berichten sturen, heb ik besloten om mijn premium lidmaatschap te annuleren. Dit heb ik gedaan op 10 april.

    Reden van annulering: Te weinig actieve leden op de site, de meeste zijn niet actief en niet meer inloggen op de site. (De meeste leden bij Parship – Ik zeg rond 80% – zijn na de eerste of de tweede keer inloggen op de website beseffen dat ze niets kan (geen persoonlijk bericht kan sturen, en ook geen foto kunnen zien van andere leden) en daarom de meesten besloten om niet meer inloggen.)

    Ik heb mijn premium lidmaatschap wel binnen 14 dagen geannuleerd, dus Ik dacht dat ik het volledige lidmaatschap bedrag terug zou ontvangen. FOUT!

    Op 14 april ontving ik een bericht van Parship met de bevestiging van het beëindiging van mijn premium lidmaatschap, maar omdat ik tot die tijd 6 contacten hebben gemaakt, moest ik een ‘waardecompensatie’ van € 115.33 aan hun betalen.
    In plaats van mijn € 97.20 terug ontvangen, hebben ze (zonder verder toestemming) nog € 18.13 afgeschreven vanuit mijn PayPal rekening!!!
    Dus in totaal € 115.33 was geïncasseerd van mijn rekening, voor een lidmaatschap dat nog geen twee weken duurde. Ik vind dit bedrag onredelijk, en onterecht. Dit is vergelijkbaar met een diefstal!

  11. tom says:

    ik heb het zelfde lid geworden totaal niet tevreden je kan nog steeds foto’s bekijken.
    heb beroep gedaan op mijn herroeping recht ,
    dit is hun antwoord.
    Beste meneer van der Heijden,
    Graag antwoord ik op uw bericht.
    Het spijt me te horen dat u niet langer wilt gebruikmaken van uw premium-lidmaatschap.
    In het kader van uw premium-lidmaatschap garanderen wij u een aantal aan contacten. Voor deze contacten is een evenredig bedrag te betalen, een waardecompensatie, in overeenstemming met de herroepingsinformatie uit de door u geaccepteerde Algemene Voorwaarden en eveneens vermeld in de aan u per e-mail verstuurde bevestiging van uw bestelling, waarin deze regeling over waardecompensatie was vervat.
    De verschuldigde waardecompensatie wordt als volgt berekend:

    Prijs van uw lidmaatschap: € 269.40 (zonder eventuele toeslagen voor termijnbetaling)
    Looptijd in maanden: 6
    Aantal gegarandeerde contacten: 5
    Daarvan zijn tot stand gekomen: 4
    Reeds door u betaald: € 50.90

    – Waardecompensatie: € 161.64
    – Resterende vordering: € 110.74
    Dit bedrag wordt nu automatisch ingehouden
    en dit is voor één dag lidmaatschap. Trap er niet in
    zal dit dan ook aanvechten

  12. Anon says:

    Bad, bad, bad
    Absoutely terrible website and appalling customer service!
    Stay well clear of this site – it is terrible and the customer service is rubbish! It takes them over a week to respond to your emails/messages and they don’t even bother to reply to some of them. They have a telephone number but if you call it they disconnect you after you listen to two recorded messages. I asked to cancel my membership due to the terrible customer service and they threatened to send in the ‘Collectors’ or baliffs to collect a whole years worth of membership fees!!!

  13. Lensen says:

    Tom: wat is t bankrekeningnummer waarmee ze afboeken.
    Moet n nummer van Parship zelf zijn en NIETt nummer van Ayden betaalbedrijf.
    DRINGEND ANTWOORD GRAAG

  14. Doortje says:

    Parship voldoet helemaal niet aan de verwachtingen. Ze pretenderen dat ze je karakter eigenschappen, interesses en gewoontes in kaart brengen en dat op basis daarvan potentiele partners aan je voorstellen die goed bij je passen. Parship geeft commentaar bij de partnervoorstellen: ze adviseren om contact op te nemen bij een hoge matching score en bij een lage matching score niet. Maar die lage matching scores krijg je dus wel als partnervoorstel! Deze worden dus alleen maar verstuurd zodat het lijkt dat je toch aardig wat voorstellen krijgt. En bovendien pasten de mannen met een hoge matching score echt helemaal niet bij me. Ik heb na 3 maanden opgezegd hoewel ik voor een jaar betaald heb. Je krijgt wel een uitgebreide test uitslag, wat wel leuk is om door te lezen, maar in sommige punten herkende ik mezelf helemaal niet… Geen Parship meer voor mij…

  15. Hieke says:

    Ik zou geen lid worden. Elke keer maar 5 of 6 mensen online als je kiest voor een spreiding van 6 provincies en een leeftijdsspreiding van 12 jaar. Verder als je betaalt en je kiest ervoor om binnen die 14 dagen te herroepen dan berekenen ze het te betalen bedrag na 2 dagen lidmaatschap niet aan de hand van je gebruik, zeg mailtjes of ijsbrekers, maar aan de hand van hun garantie dat je 7 contacten opdoet in 1 jaar. Als je er toevallig de eerste avond al 1 treft, dan brengen ze je 1/7 deel van het jaarbedrag in rekening. DUS HEEL DUUR. Deze contacten (deze had ook een hele hoge ‘matchingscore’) merk ik al, die zeggen niets meer als je eenmaal een eerste bericht hebt teruggestuurd. DUS ZIJN DAT DAN FAKERS? of misschien in dienst van PARSHIP voor het garanderen dat je contacten opdoet? Dus in 2 dagen lidmaatschap betaal ik voor 1 contact ruim 32 euro. NIET DOEN !!!

  16. Anonymous says:

    Ik heb inmiddels een partner en ik wil graag mijn profiel verwijderen

  17. Vizan says:

    Klantencontact is er niet gedurende de 12 maanden lidmaatschap, pas halverwege de dertiende maand vindt er een afschrijving van de maand na het jaarcontract plaats. Dit doen ze zodat je volgens de algemene voorwaarde MINIMAAL 2 maanden het volle pond betaald, bijna gelijk aan wat je voor het volledige vorig jaar hebt betaald.

    Als je weigert, komen er incassokosten bij, zodat je voor 2 maanden zelfs meer kwijt bent dan het jaarcontract.

    Zeer onvriendelijke bejegening; het draait alleen maar om de poen.

  18. fast says:

    Trap hier beslist niet in!! Na wat onderzoek vooraf ben ik met Parship gaan mailen, waarin ik vraag of er verborgen kosten aan een lidmaatschap zaten, dit is niet het geval wordt mij verzekerd, nogmaals vraag ik een bevestiging of ik alle functies gebruiken kan voor de 21,95 per maand een jaar lang. Ja dit was het geval. Maar LETOP!! Na het verlopen van het jaar, geld ineens de volgende regel “wordt het na afloop van de oorspronkelijke duur omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd voor € 79,90 / maand” !!! Na een mail hierover is het automatisch verlegen uitgeschakeld werd mij verteld in de mail wisseling.

    Even door lezen en wat blijkt, ik kan zelfs 14 dagen mijn abonnement herroepen als ik dat wil. Mooi dus eigenlijk geen enkel risico zou je denken…. Dus ik sluit mijn lidmaatschap af, vrijwel direct na het betalen wordt mijn account geblokkeerd!! Dus ik mail met de vraag waarom dit gedaan is… nou meneer, u heeft in eerdere mailwisseling een andere naam gebruikt (waarschijnlijk mijn echte naam) Om die rede hebben wij het account geblokkeerd tot dat je ons je echte gegevens geeft, met bijgevoegd documenten waarmee u bewijst dat deze gegevens kloppen. Omdat ik deze gegevens niet geven wil aan een partij als Parship, besluit ik een beroep te doen op het herroepingsrecht. Dit geef ik netjes aan en ga ervanuit dat het geld terug gestort werd. (Ik had betaald via Paypal (gelukkig wel!)) Komt er een mail binnen van Paypal, er is € 42,55 afgeschreven! Wat blijkt?

    Als je gratis lid wordt vul je een aantal vragen in, de computer maakt hiervan een persoonlijk rapport, zonder enig interesse te hebben in een of ander rapport over mij zelf vul ik de vragen in, aannemend dat dit opgenomen wordt in je profiel. Nu blijkt dus dat als GRATIS lid je dit rapport kun kopen bij Parship. Kosten : € 129,-. Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand die geen 21,95 wil betalen wel even 129 euro overmaakt voor een PDFje uitgespuugd door de computer, maar goed. Maar wat blijkt? GE-WEL-DIG! Als je betaald lid wordt krijg je dit PDFje helemaal gratis! Ook vraag je er niet om, en zit ik niet te wachten op een PDFje waar in een door de computer gegenereerd rapport over mij zelf beschreven staat…. Je krijgt het rapport, of je wil of niet! Wat maakt dat nu uit zou je denken…. Ja dat denk je, TOT je gebruik maakt van het herroepingsrecht. Dan claimt men, op bassis van het herroepingsrecht heeft u recht op teruggave van het al betaalde lidmaatschap van € 21,95, maar gezien je een rapport van € 129 helemaal gratis ontvangen heb en dit een onomkeerbaar medium is (je kunt het niet terug geven) zult je die moeten betalen ivm waardecompensatie, maar Parship is zo aardig om dit bedrag maar voor de helft in rekening te brengen dus dan praten we over een bedrag van 64,50. En vervolgens wordt dit bedrag minus het reeds betaalde bedrag afgeschreven van je Paypal omdat je ook nog eens een autorisatie afgeeft tijdens het afsluiten van het abonnement.

    Conclusie: 2 dagen lid van Parship, geen profiel kunnen lezen maar wel 64,50 armer

    Gelukkig heb ik met behulp van Paypal een claim kunnen maken zodat ik mijn geld terug kreeg, waarop Parship mij een herinnering stuurt dat ik toch echt moet betalen. Ongelooflijk…. Ik zou zeggen…. LETOP een gewaarschuwd man/vrouw telt voor twee!

  19. lindi says:

    Ik ben zeer ontevreden over de klantenservice. Let op een contract wordt automatisch verlengd! En het beeindigen wordt niet makkelijk gemaakt. Middels mail naar de klantenservice heb ik het opgezegd, maar dit blijkt niet te kunnen.

    Terwijl mijn vragen via dit correspondentieadres over het aangaan van een jaar parship netjes werden beantwoord. Bij het aangaan van het contract werd me te telefonisch verzekerd dat het om een lidmaatschap van een jaar gaat. Op mijn opzegging via mail kreeg ik geen reactie. Al met al kost me dat inmiddels ipv 1422 euro in plaats van 1 jaar 948 euro! En nu nog afwachten of mijn opzegging daadwerkelijk wordt doorgevoerd. Want op de site wensen ze een handgeschreven brief per post of fax te ontvangen…

    en mocht je nu het telefoonnummer van Parship zoeken, deze is +31 (0)20 2402520

  20. Kees says:

    Ik lees bovenstaande met verbazing.
    Parship is toch voor de wat hoger opgeleiden?
    Ik kan me niet voorstellen dat er dan niemand is die er werk van maakt ongeacht wat parship zelf ook zegt of in de kleinere letters zet, er geld een herroepingsrecht volgens de wet en die wet is toch duidelijk lijkt me.

    Niemand hier die hoger opgeleid is als bijv. advocaat of jurist of weet ik veel..?
    Zo ja zou voor menig fijn zijn dat eens uit te zoeken en hier neer te zetten.
    M.vr.groet

  21. PB says:

    Het is een waardeloze site waar de meeste accounts fake zijn, sterker nog, bij het opzeggen schrijven ze dat ze jou mail laten staan totdat je het zelf helemaal er af haalt.

    In de praktijk merk je dat het daardoor een Ghost-site is geworden en dat het merendeel van de leden niet actief zijn. Met 150 medewerkers houden ze de site bij? In een uurtje heb je de hele site doorgespit, die medewerkers zijn waarschijnlijk alleen maar geld aan het tellen.

    Totaal geen enkel enthousiasme als je door de site heen loopt. Opzeggen erg lastig, je gaat bijna onmogelijk iets op de site vinden hoe je kunt opzeggen. Agressief ineens verlenging en afschrijven van je geld zonder dat je het door hebt. “Voor uw gemak hebben wij uw abonnement verlengd” waar je een half jaar niet op bent geweest!

    Je hebt bij het aangaan voor de overeenkomst een deal gemaakt dat ze achteraf weer automatisch gaan verlengen! Maar omdat je nooit op de site kijkt ben je na een half jaar vergeten dat je op één of andere manier nog moet gaan opzeggen. Nooit maar dan ook nooit in zee gaan met deze Duitse bende! Of je moet die eigenaren een nog grotere BMW gunnen.

  22. Petra B says:

    Na constatering dat het een waardeloze site is met weinig actieve accounts accepteer je dat je je geld kwijt bent. Op de blaren zitten want je leest overal vergelijkbare bevindingen van mensen die na te ontdekken dat het niks is een vergelijkbare agressieve situatie dat hun geld weg is.

    Als je denkt dat het dan voorbij is, nee! Zonder goedkeuring of berichtje gaan ze je rekening plunderen voor 79,90 euro per maand. Ondanks dat je nooit actief bent durven ze ook nog de achterbakse tekst te gebruiken “voor uw gemak hebben wij uw abonnement verlengd”.

    Meer dan een half jaar niet gekeken en dan toch ineens verlengen zonder dat je het weet. Dat laatste schreven ze na mijn klacht dat ik me genaaid voelde. Juridisch een uitgekiende oplichtersbende. Duitse GMBH, Nederlandse incasso en harken maar.

    Bij deze beloof ik dat ik negatieve recensies blijf schrijven totdat ik mijn geld terug krijg. Het eerste bedrag voor een waardeloze website had ik met moeite geaccepteerd, deze oplichting van verlengen terwijl je helemaal nooit meer kijkt zal ik nooit accepteren totdat ik mijn geld terug krijg!!

  23. Patricia B says:

    PBPB says:
    26 maart 2017 at 10:06
    Beste Parship,
    Mijn teleurstelling was groot toen ik ontdekte dat ik lid was geworden van een site waar een groot deel van de accounts niet reageren. Achteraf gezien begrijp ik waarom, bij opzeggen laten jullie de accounts staan zoals jullie zelf schrijven. Je moet zelf alles leeghalen anders blijft het staan, daar krijg je een Ghost-ship van, géén Par-ship!

    Uiteindelijk heb ik meer dan een half jaar op de blaren gezeten en netje betaald voor een waardeloos product. Helaas was jullie oplichting nog niet genoeg, verlenging zonder waarschuwing voor het duurste lidmaatschap. Zomaar 79,90 euro per maand van mijn rekening plunderen is niet netjes. De tekst “voor uw gemak hebben wij uw lidmaatschap verlengd” is nogal belachelijk bij een account die bijna de gehele periode niet één keer op jullie site is geweest, behalve in het begin om te constateren dat ik een kat in de zak had gekocht.

    Een hele oude kat gezien de gemiddelde leeftijd van jullie accounts of de dode accounts die niet meer actief zijn. Nou hebben jullie je achterbakse trucjes goed juridisch ingekleed en moet iemand nogal zijn best doen om van jullie agressieve bloedhonden van call2collect.nl af te komen.

    Vr Gr PB 1601048

  24. PB says:

    Hoe bestaat het dat dit soort parasieten van de samenleving nog bestaansrecht hebben op basis van juridische trucjes.
    Is het fatsoenlijk dat je met heel veel niet actieve accounts mensen via “gratis inkijkje” op basis van misleiding mag overhalen? Nee! Dat is niet fatsoenlijk! Met juridisch gekletter zorgen ze daarna dat ze hun buit binnenhalen! Juridisch mag dit nog steeds!

    Is het fatsoenlijk om iemand die je al voor honderden euro’s hebt opgelicht nog een extra rondje besteeld? Let op de kleine lettertjes in de leveringsvoorwaarde die eigenlijk bedoeld zijn om duidelijkheid te verschaffen bij discussie. In hun leveringsvoorwaarde staat dat ze je gewoon nog een keer mogen bestelen ondanks dat je nooit op je account kijkt en al hebt geaccepteerd dat je genaaid was, maar het kan dus nog erger! “Voor uw gemak hebben wij uw abonnement verlengd en hebben uw rekening ook maar alvast geplunderd”

    “Ondanks dat u helemaal nooit gebruik maakt van deze waardeloze nep website mogen wij uw rekening gewoon nog een keer leegplunderen”
    Juridische parasieten! Agressieve incasso om hun hele oplichting af te ronden. Hoeveel mensen zal die Duitse eigenaar via die zielige medewerkers hebben bestolen? Nederlandse overheid, je moet je schamen dat dit soort parasieten bestaansrecht hebben op basis van de Nederlandse wet, foei!

    Onfatsoenlijk! Ik geloof in karma, ergens kom je jezelf wel tegen!
    Ik blijf deze lui stalken totdat ik de tweede diefstal weer terug heb, dat geld mag u gewoon terugstorten op mijn rekening. Nee, niet via de incasso boefjes. U wist eerder ook mijn rekening te vinden om hem leeg te plunderen, het geld terugstorten moet dan ook lukken!
    PB

  25. Patricia B says:

    Het leek allemaal spannend, gratis inkijkje. Natuurlijk kan je niet communiceren met de profielen dus je neemt spontaan de beslissing om een betaalde account te nemen. NOOIT DOEN!
    Het is erg duur en hetgeen dat reageerde is minimaal. Als ontevreden klant blijk je gewoon je geld kwijt te zijn en na een paar keer gekeken te hebben kijk je er nooit meer op. Niet doen!

    Fase 2 komt eraan, ze verlengen je lidmaatschap zonder goedkeuring of waarschuwing en pakken 79,90 per maand van je rekening met misbruik maken van de kleine regeltjes in de leveringsvoorwaarden.

    Juridisch uitgekookt en onderbouwd door een onprettige helpdesk en agressieve incasso. Ondanks dat ze weten dat ze je al bestolen hebben, ze zien dat je eigenlijk de hele periode nooit op de site bent geweest, bestelen ze je voor de tweede keer. Het valt ook op dat op sommige recensie sites ze er goed uit komen. Daar is het dan ook onmogelijk om op een normale manier een recensie te plaatsen. Dus dat zijn waarschijnlijk ook nepwebsites.

  26. Patrice says:

    Na het verlopen van mijn jaarabonnement bij Parship wordt er sinds maart maandelijks 79,90 van mijn creditcard afgeschreven. Ik heb hiervoor niet bewust toestemming gegeven en ben niet per mail op de hoogte gebracht van het verlopen van mijn jaarabonnement. Dit is alleen via de website van Parship gebeurt, waar ik nooit meer kom.

    Ik heb telefonisch contact gezocht met de klantenservice en aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga en restitutie wens van hetgeen betaald is sinds maart (3x 79,90). De reactie van de medewerker van Parship is dat ik in het originele contract op de hoogte ben gebracht van de stilzwijgende verlenging en dat ik het dus had kunnen weten.

    Slechte service uiteraard en ik heb dan ook aangegeven dat men kan zien dat ik al sinds vorig jaar niet meer ben ingelogd en dus niet op de hoogte ben geweest. Een mail naar mij met een aankondiging was netjes geweest. Dit zijn duistere praktijken waar heel veel mensen tegenaan lopen. (google maar op stilzwijgend verlengen Parship)

  27. Anonymous says:

    DRAMATISCHE ERVARING MET PARSHIP…. ABSOLUTE AFRADER DEZE DATINGSITE.

    Had me ingeschreven, maar nog NIET actief lid geworden… had er al een vreemd gevoel bij dat het niet iets voor mij was deze site. Weinig actieve leden en standaard foto’s die steeds terugkeren vond ik verdacht.

    Na aantal weken toch geactiveerd. Voor een maand betaald met E7,- extra bizar al en slecht teken achteraf…

    Na 1 dag actief lid, was me duidelijk dit is niets voor mij. De hele manier met blurrie foto’s ed ingewikkeld allemaal. Weinig aansluiting met andere leden terwijl mijn profiel 100% was ingevuld. Vreemd!

    Mijn gevoel was dus opnieuw niet goed en heb beroep gedaan op mijn herroepingsrecht. Krijg ik een onaardige mail dat ik E64,50 moet betalen??? Waarvoor? Annuleer in 1 dag binnen het termijn van 14 dagen toch… sindsdien mailwisseling waarin alleen maar wordt aangegeven dat ik moet betalen.

    Een site die om mensen draait… dacht ik, heeft dus ene klantenservice die niet om mensen gaat maar om geld verdienen alleen!! Bizar.

    Nou ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar denk dat de boodschap duidelijk is…. ga NIET IN ZEE met Parship het zijn zeer klant onvriendelijke lui.

    Ze hadden allerminst bij opzegging kunnen vragen waarom ik wilde opzeggen toch? Nee, helemaal niets gevraagd alleen maar dat ik moet betalen.

    Heb een hele nare smaak hier aan over gehouden… vertrouwen in mensen is behoorlijk beschadigd en enorm teleurgesteld in mensen die mensen willen koppelen – knap hoor. Parship is voor mij een absolute NUL op dating gebied.

  28. Harm Oving says:

    Parship gaat meer over geld verdienen dan over dating. Heel sneaky wordt je als je niet de einddatum van je contract goed in de gaten houdt bijna € 80,- per maand afgeschreven. Ze doen aan stilzwijgend verlengen en melden je niet wanneer je contract afloopt maar schrijven automatisch af.
    Ze maken misbruik van een maas in de wet.
    Pas enorm op, ze zitten er op te wachten om je voorvan alles en nog wat te laten betalen.

Trackbacks

Lees wat anderen te melden hebben over deze post...
  1. […] alle 4 een review geschreven. Lees over de functies, werkwijze en kosten bij Relatieplanet, Lexa, Parship, eDarling en […]

  2. […] eDarling dé relatiesite voor hoog opgeleide singles. De dienst onderscheidt zich ten opzichte van Parship en eDarling.nl door een lagere abonnementsprijs. Wil je meer weten over Match4me.nl dan kun je […]



Laat Horen Wat Je Vindt